Rozhovor: Těhu v běhu

Anna Štumpf
31 let
25tt těhotenství
PR manažerka
www.tehuvbehu.cz
Blog o tom, že i v těhotenství se dá sportovat a běhat.

Aničko,

O Tobě je známo, že i jako nastávající maminka velmi aktivně sportuješ. Na Tebe v těhotenství opravdu nemá vliv počasí a jeho neustálé změny?

Nikdy mě nenapadlo se nad tím zamýšlet. Běhám několik let, ve sněhu, v dešti, v tropických vedrech. Asi je na to tělo zvyklé. Samozřejmě se zvětšujícím se bříškem vnímám, že jsem pomalejší a ta zátěž je vyšší, ale počasí na mě zatím vliv nemá. Jsem zvědavá na léto. Jestli nás čekají, stejně jako loni čtyřicítky, už to určitě pocítím. Na druhou stranu už budu v 8. měsíci, tak myslím, že tolik běhat nebudu :) A ve fitku nebo v bazénu počasí vůbec nevnímám.

 

Takže u Tebe platí, že sportuješ za jakéhokoliv počasí? Vím, že jsi nejvíce propadla běhání. Při jakém počasí nejraději běháš?

Počasí řeším jen v souvislosti s oblečením. Při běhu se naše tělo zahřívá, a tak musíme počítat s tím, že venkovní teplotu budeme vnímat zhruba o 5 stupňů vyšší, než kolik nám ukazuje teploměr za oknem. Nejraději běhám při polojasné obloze s teplotou kolem 15 stupňů. Proto si v létě raději přivstanu, odpoledne v horku je to totiž mnohem náročnější než v mrazu. Ale když v zimě napadne první sníh, nic mě nezastaví, abych nevyběhla.

 

Slyšela jsi o tom, že při extrémních povětrnostních podmínkách (např. tropických teplotách, čerstvém větru), spálí člověk při venkovním sportu více kalorií?

O tom jsem tedy neslyšela, ale neříkám, že to není možné. Co ale mohu z vlastní zkušenosti potvrdit je, že počasí má určitě vliv na výkon sportovců. Pokud fouká silný vítr, padají provazy deště nebo rtuť teploměru šplhá nad 30 stupňů, vím, že od sebe žádné rekordy čekat nemůžu.

 

Dokonce píšeš blog, na kterém dodáváš kuráž a rady ostatním těhotným ženám, které chtějí také sportovat. Co Tě k tomu vedlo? 

Když jsem otěhotněla, zajímalo mě, jestli můžu dál běhat. Jaké bylo ale mé překvapení, když jsem na internetu skoro nic nenašla. Samozřejmě, když někdo řešil sport v těhotenství, většinou šlo o plavání nebo jógu, ale o běhu toho moc nenajdete. Byla jsem zklamaná, když jsem se ptala okolí, většinou mi běh vymlouvali. A bohužel mě nepodpořila ani gynekoložka a moji nejbližší. Přitom mě žádné problémy netrápily a pohyb mi už po pár dnech chyběl. Pak jsem našla několik holek, které běhaly a cvičily – třeba až do osmého měsíce! A teď mají krásné a zdravé děti! Takže to jde! Jenže se o tom nemluví. A o čem nemluví, z toho mají lidé strach. A to je důvod, proč jsem začala psát svůj blog. Rozhodla jsem se tyhle předsudky vyvrátit. Píšu blog proto, abych zaznamenávala své postřehy a pocity. A přála bych si, aby třeba jednou pomohl najít odpovědi nějaké další těhotné běžkyni, a dodal ji kuráž, nepřestat s tím, co má ráda jen pro to, že se to nelíbí někomu jinému.

Vzkaz těhotným čtenářkám
Pokud jste před otěhotněním sportovala, gynekolog vám řekne, že jste v pořádku, a budete poslouchat své tělo, není důvod, abyste se sportem skončila.Anicka v akci
Těhotenství není nemoc, když se nepřestanete hýbat, uvidíte, že dobrou kondici oceníte při porodu. A navíc i rekonvalescence pak bude snažší! A váš přístup k životu ocení určitě i vaše miminko.

Bookmark the permalink.

56 Comments

  1. how to order cialis online no prescription
    buy cialis
    buy cialis brisbane

  2. best place order cialis
    viagra without prescription
    buy cialis money order

  3. Accustomed Message Fro this by-product

  4. how to split cialis pills
    cialis without a doctor
    does cialis pills look like

  5. cialis pills from canada
    cialis on line no pres
    order cialis online uk

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>